Traditioner

Hurlumhejhusets fødselsdag

Kongerslev Hurlumhejhus blev ibrugtaget d. 15. oktober 2007, men da denne dag oftest falder i efterårsferien, fejrer vi dagen sidste fredag før efterårsferien.

Kongerslev Hurlumhejhus bager lidt (oftest med hjælp af nogle forældre) – dette serveres om eftermiddagen evt. sammen med noget frugt – forældrene indbydes til at deltage i denne eftermiddag

KRAM

Vi ønsker at have fokus på Kost – Rygning – Alkohol – Motion med størst fokus på kost og motion. Dette sker i samarbejde mellem MINI DUS og Kongerslev Hurlumhejhuset, så alle børnene får rørt sig samt støtte børn / børn imellem på tværs af pasningstilbud.

Vi vil:

• Afvikle KRAM hvert år i 2 uger
  • Afslutte KRAM med et familiearrangement torsdag i sidste uge, hvor forældre og børn i fællesskab laver motion / leg. Derefter vil der være fælles spisning. Hurlumhejhuset står for madlavningen med hjælp af MINI DUS. Vi drikker vand til.
  • Lave motoriske aktiviteter hver dag i tidsrummet 10:00 til 11:00

Bedsteforældredag

Hvert forår inviterer vi børnenes bedsteforældre på besøg i Kongerslev Hurlumhejhus. Børnene laver indbydelser til deres bedsteforældre sammen med de voksne i børnehaven. Vi prøver at lave lidt forskelligt fra år til år – men ét er sikkert -  der bydes på kaffe og hjemmebag (her får vi god hjælp af bedsteforældrene, som er flinke til at melde sig til at medbringe brød).

Førskoleafslutning

I Kongerslev Hurlumhejhus inviterer vi de kommende skolebørn til en ”anderledes børnehavedag” ca. 1 måned før overgang til MINI DUS.

• Vi mødes til almindelig tid i børnehaven torsdag morgen
  • Efter frokost laver vi en ”hemmelig aktivitet / oplevelse” – det kan skifte fra år til år
  • Tilbage i børnehaven spiser vi aftensmad og hygger nogle timer, før vi kryber i soveposen
  • Fredag morgen spiser vi morgenmad sammen – hvorefter de første børn begynder at tage hjem – vi lukker dog først til normal tid