Opstart

I Kongerslev Hurlumhejhus har vi fokus på ”de gode overgange”, barnet er en del af i sit tidlige liv. Overgange er fra dagpleje til børnehave og fra børnehave til DUS/skole.

Kongerslev Hurlumhejhus har et samarbejde dels med barnets dagplejer, der kommer på besøg i institutionen sammen med barnet og dels med den dagplejepædagog der er tilknyttet den enkelte dagplejer. Dagplejepædagogen kan efter behov deltage i overleverings- samtaler sammen med dagplejer, forældre og institutionens personale. Samtalernes formål er, at institutionens personale får et større kendskab til barnet inden det begynder i institutionen.

I Kongerslev Hurlumhejhus lægger vi vægt på, at barnet er kendt og tryg ved de forhold, der er i den hverdag, barnet bliver en del af. Det er vigtigt, at barnet sammen med sine forældre kommer på besøg i institutionen inden opstart. Vi sender et velkomstbrev til kommende børn/forældre med praktiske oplysninger, blandt andet hvilken gruppe barnet skal høre til.