Forældresamarbejde

Hvordan samarbejder vi med forældrene om barnets og børnegruppens trivsel og læring?

Forældrene er fundamentet i barnets liv. Forældre skal altid ses som en ressource i forhold til det konkrete samarbejde omkring deres barn. Forældre skal inddrages og deltage aktivt i dagtilbuddets liv.

Vi synes, det er vigtigt at have et tillidsfuldt, åbent og ligeværdigt samarbejde med forældrene – og det tilstræber vi at få ved at:

• Tage godt og velforberedt imod nye børn og forældre. Vi har lavet ”principper for modtagelse af nye børn”, således alle får den samme modtagelse.
  • Vi modtager meget gerne besøg før barnets start, hvor vi kan få en god snak om Jeres barn – samt viser Jer rundt og fortæller lidt om vores hverdag.
  • Vi vil gerne samarbejde om ”den gode overgang”, så barnet får en god og stille start.
  • Vi tilstræber at have et højt informationsniveau
  • AULA
  • På vores infotavler
  • Vi prioriterer gensidige informationer om barnet højt
  • Vi respekterer den enkelte families ritualer og behov, når I dagligt modtages og siger farvel i Kongerslev Hurlumhejhus.
  • Vi arbejder med familienetværksgrupper på forskellig vis